Generalforsamlingen 2019

Formandsberetning 2019

En beretning er jo en fortælling om det der er sket, det der gik og ikke gik, det sure med det søde.

Ja en beretning skal gerne indeholde lidt af hvert fra året der gik.

Vi begyndte året i uge 14 med 64 håbefulde onsdagsherre til start og med udsigt til stegt flæsk og persillesovs. En ny sæson var skudt i gang.

Vi havde i år ladet vores hr. tur gå til Rømø hvor 46 deltager bød vestenvinden og regn op til dans.

At rutine ikke fornægter sig så vi bevis på ude i blæst og regn . En 4 bold med en pedro og med meget rutine vandt årets hr. turnering.

Vi har evalueret turen og de tilbagemeldinger fra deltagerne vi har modtaget. Stedet, banen og prisen faldt i god jord så det er helt klart en mulighed til den kommende sæson. Det eneste minus vi har modtaget er over vejret.

Vi kan allerede nu melde ud at Hr.turen 2020 vil løbe af stablen den 17-18 april. Datoen er valgt ud fra hensyntagen til Herning golfklubs turnerings kalender, pris muligheder osv. Vi ved endnu ikke hvor den skal være, dette arbejdes der på de næste par måneder.

Når man arbejder på frivillig basis i en forening er det lyst og interesse der driver det og ikke ønsket om sølle mammon. Sådan har det været i den danske forenings verden i generationer. Der sker som så mange andre steder i sportens verden forskydninger eller skred ved det eksisterende.

Således er det også tilfældet i onsdags hr.  Vi har i år oplevet at nogle spillere udnytter deres medlemskab i onsdags hr til at booke tider der er reserveret for medlemmerne. Det at spille i ”vores” tid må også indikere at man hver gang betaler til fælles skabet altså de 40 kr.

Når vi har vores turnering løbende over en sæson, mener jeg man betaler hver gang man deltager og ikke kun når resultatet er ”passende”. Dette vil der blive taget vare på i den kommende sæson og her vil vi skarpt håndhæve at de spiller der booker tid i den tildelte onsdags hr. tid også betaler til fællesskabet.

Tendenserne i sports miljøerne i alle sportsgrene er at man har nok i sig selv og ikke vil være afhængig af andre når man skal træne og spille. Dette er desværre også tilfældet i onsdags hr. Vi kan registrere en tilbage gang af deltagere på gennemsnitlig 8 spillere pr runde.

Dette er ikke i orden og vi har vendt og drejet det i komiteen for at finde ideer til at fastholde deltager antallet. Vi tog kontakt til kanin og begynder udvalget og spurgte om vi måtte komme på besøg og fortælle om onsdags hr. Fra disse udvalg bad man om at golfmanageren kom og fortalte om klubber i klubben og at det var den mulighed der kunne lade sig gøre.

Til den kommende sæson har komiteen valgt at gå i mod Herning golfklubs ønsker, vi lukker op for at man kan spille i fast 4 bold også til måneds matcherne. Dette er for at få flere faste deltagere med både til måneds matcher men også de enkelte onsdage.

Økonomisk set er onsdags hr. en sund klub i klubben vi har i år et lille underskud som skal ses i sammenhæng med en økonomisk støtte til golfklubbens nye springvand på hul 16 som onsdags hr. har betalt til med 6.000 kr.

Vi er som mange andre klubber og afdelinger afhængige af nogle gode og solide sponsorere. I sæsonen 2019 har disse sponsorer bidraget på forskellige vis til at vi har fået tingene til at hænge sammen på bedste vis. Stor tak til vores sponsorer og forhåbentlig velkommen til nye.

Vores samarbejde med Karma (Henrik) har været en fornøjelse, stor tak til Henrik og personalet hos Karma,

Tak for sponsoratet til vores klub i klubben.

Der skal også lyde en stor tak for hjælp og samarbejde til golfmanager Bo Vest Møller. Hvis vi har haft brug for råd og vejledning er vi aldrig gået forgæves. Det være sig regel beslutninger, baneproblemer , it hjælp og udskrivning af scorekort ja intet har været umuligt at få hjælp til.

Tak til medlemmerne for nogle hyggelige stunder med stor konkurrence og mange grin

Tak for sæsonen 2019