Beretning 2018

Velkommen til vores generalforsamling!

Inden vi går i gang med generalforsamlingen, skal vi mindes afdøde medlemmer af vores klub. Jeg skal derfor bede Jer rejse Jer op.

Vi har i det forgangne år mistet 4 medlemmer. Jens Peder Kristensen - Hardy Langborg Hansen - Torben S. Andreasen og Fritz Møller Nielsen.
Ære være deres minde..

Sidste vinter var der meget vanskelige forhold på banen, grundet det våde vejrlig. Derfor kunne vi heller ikke afvikle så mange turneringer, som vi gerne ville. Heldigvis kunne mange af vore medlemmer benytte sig af andre baner, som var tilknyttet Firkløver-ordningen.

Hvad har vi så ellers haft af tiltag i vores forår/sommerperiode?
I begyndelsen af april måned, havde vi en 8-dages tur til Spanien med 36 golfspillende deltagere. En rigtig god tur med godt humør og fint vejr.

I maj måned havde vi besøg af Aaskov Golfklub. Et arrangement som Senior-damer stod for. En særdeles vellykket dag, som går på skift mellem de to klubber.

I juni måned var vi på udflugt med Senior-damer, og denne gang gik turen til Tange Sø Golfklub. Også her var det vellykket tur, dog med for få deltagere.

I september måned var 20 Senior-herrer på den tilbagevendende 3-dages efterårstur. I år var det Hjarbæk Fjord Golfklub som destinationen. Vejret var desværre lidt skiftende, med regn solskin og blæst. Det var dog ikke nok til at ødelægge humøret på deltagerne. Alle syntes det var en vellykket tur.

Vi har i år haft en turnering "Slå et slag for kuglerne". Der var 71 golfere til turneringen, og mange tak for det. Komiteen har besluttet også at deltage næste år i den turnering, for derved være med til at støtte et godt formål.

Herning Golfklubs Senior-herrer deltager også i en turnering sammen med 4 andre klubber. Dejbjerg Golfklub - Holstebro Golfklub - Lemvig Golfklub og Holmsland Golfklub.
En turnering hvor vi spiller de enkelte baner, og afsluttende finder den klub, som har lavet flest point. I år var det en anden turneringsform, hvor der blev spillet i 4 rækker. 3 med stableford, og et par spiller "Best ball". Point gives udelukkende efter placering, og i år blev det Lemvig Golfklub, som løb med den endelige sejr. Herning sluttede, ikke uventet, på sidstepladsen. Vi har ikke kunnet gøre os gældende på udebane, men vandt dog da turneringen blev afviklet på vores hjemmebane.
Jeg vil kraftigt opfordre Jer til at bakke op om den turnering. For små midler får man mulighed for at møde mange andre golfspillere man normalt ikke støder på, og hvor der i disse matcher altid er højt humør og god stemning.

Hen over sommeren, har vi haft 24 torsdage, hvor der blev spillet på egen bane. Gennemsnitlig har der været ca. 70 golfere, og det må siges at være særdeles tilfredsstillende.
Vi har i år spillet forskellige afarter af stableford. Vi har også prøvet at spille fra teested 50, som slet ikke var så nemt som mange umiddelbart troede.. Komiteen er derfor særdeles modtagelig for andre gode forslag til afvikling af vore torsdagsspil.

Hen over sommeren har vi spillet 7 turneringer, der talte med i sommerens gennemgående spil om gavekortet fra "Bravo Tours", som tidligere blev udtrukket.
I år var der 65 forskellige vindere, og det viser en stor jævnbyrdighed. Omregnet er det ca. 40% af vore medlemmer, som har vundet præmie hen over sommeren i de 7 turneringer.
Konkurrencen vil fremover blive større. Medlemstallet vokser støt, og pr. 30. september var der 150 betalende medlemmer i Senior-herrer afdelingen. Meget flot.

Her i Golfklubben har vi haft et par alvorlige hjerteproblemer. Det viser, at vi skal passe godt på hinanden. Komiteen besluttede her i september måned, at yde et tilskud til en ekstra hjertestarter. Det håber jeg alle vil acceptere som en god idè.

Jeg vil også her rette en stor tak til vore sponsorer, som er følgende: Bravo Tours - Vestjysk Bank - Danbolig - Ringkøbing Landbobank og Hammerum El.  Alle har bidraget med et kontantbeløb til klubben. Vi er meget taknemmelig for støtten, og håber samarbejdet kan fortsætte også til næste år. Mange tak for det...

Der skal også lyde en stor tak til klubbens greenkeeper-team. Henrik og hans stab har ydet en stor indsats for at vedligeholde og pleje vores golfbane under særdeles vanskelige forhold. Sidste år var det regnvejret som gav problemer. I år har vi så oplevet næsten tropiske temperaturer, som fik banen til at ligne en savanna.

Også en stor tak til personalet i vores cafe. Specielt Henrietta, for hendes altid smilende og imødekommende holdning til sit arbejde. Mange tak for det..
Også en stor tak til administrationen, med Bo i spidsen. Tak for Jeres hjælpsomhed, når vi engang imellem render i problemer og mangler hurtig hjælp.

Der skal også lyde en stor tak til de af vore medlemmer, som frivilligt yder en kæmpeindsats til forskønnelse af vores anlæg. Uden ders arbejde, var der mange ting, som ikke blev holdt vedlige.

Også en tak til vores Senior-damer for det samarbejde vi har haft i det forgangne år.
Tak til de øvrige komitemedlemmer for Deres gode arbejdsindsats, og ikke mindst - tak til alle Jer for den store opbakning komiteen har modtaget.
Vi ser frem til en god turnerings-sæson i 2019.

keyboard_arrow_up