Arbejdspokalen 2021

28. november 2021

Se hvem der modtog Herning Kommunes Arbejdspokal på generalforsamlingen.

Årets modtager af Herning Kommunes Arbejdspokal blev Orla Mortensen.

Her er hvad Carsten Bach sagde i sin motivering for tildelingen:

Skulle nogle have glemt hvordan man kvalificere sig til denne pokal - så er den officielle begrundelse følgende.

"Herning kommunes arbejdspokal uddeles til en person som har udført et stort stykke og uegennyttigt frivillig arbejde til gavn for klubben medlemmer."

Pokalen blev indstiftet 1976 og så vil de skarpe tilhørere nok sige, at der vil stå omkring ca. 45 navne på pokalen; det gør der så ikke.
Der er nemlig nogle år hvor der er 2 personer der har modtaget pokalen. Eller et helt begynderudvalg . Og nogle år er den slet ikke uddelt .

MEN pokalen er fyldt helt op med navne. Så vedkommende der modtager den i år er den sidste person som noteres på denne pokal. Der kan nemlig ikke stå flere navne på pokalen.

Vi skal nok prøve at finde en ny pokal til næste år .

Vedkommende der i år får tildelt pokalen

• er en der ALTID er smilene og har en god form for lune.
  • er der brug for flere hjælpere samler vedkommende gerne nogle andre frivillige.
  • er selv senior golfspiller og får både tid til at spille med barnebarn, med ægtefælde og klub i klubber.

Frivillige Arbejdsopgaver er der af mange mange forskellige arter af, som vedkommende udfører.
Her nævnes lige nogle stykker:

Håndværker med tømmerarbejde.

• på med “ Harboøre habitten “ da terrassen skulle skulle have nye brædder.
  • mere tømmerarbejde da bagskuret skulle have ny beklædning på.

Gartner :

• med til forskønnelse af banen med plantning af løgplanter
  • eller hjælpe til med at køre Workman til at flytte jord m.m.

Maskinarbejder :

• når Greenkeeper gården kalder at man mangler en til gravearbejde, eller traktor kørsel .m.m.
  • går forrest når der skal graves ud i sølauget, med de store maskiner. Han er nemlig formand samtidig.
  • kører dumper når der skal køres jord fra og til ved ny green hul 7.

Derfor tildeles arbejdspokalen 2021 til en altid smilende og altid hjælpsom person

ORLA MORTENSEN