Tirsdag den 29. og onsdag den 30. juni afholdt Herning Golf Klub og Trehøje Golfklub sammen Danish Paragolf Open.

Turneringen blev afholdt i samarbejde med Dansk Golf Union og EDGA (European Disabled Golf Association, det europæiske forbund for handicappede golfspillere) samt Herning Kommune, PING og ecco.

Der var deltagelse af 26 golfere, herunder store dele af det danske paragolflandshold. På grund af coronasituationen og de mange rejserestriktioner var der desværre ikke deltagelse af udenlandske spillere. Vi håber på mere normale forhold til næste år.

Det er to meget forskellige baner med Trehøjes lyngklædte og bakkede skovbane og Hernings smukke parkbane, men begge baner udfordrer deltagerne.

De 2 dage bød på godt golfvejr, hvilket gjorde at humøret var højt hos spillerne, samt de mange hjælpere, der var med og guidede spillerne rundt på de 2 baner.

Spillerne var opdelt i 2 grupper afhængigt af deres golfhandicap og gruppen under 18,5 dystede i slagspil mens gruppen over spillede stableford.

Efter tirsdagens runde i Herning havde Simon Klaris fra Tollundgaard Golfklub lagt sig i spidsen i Category 1 med en score på -6 (netto), med Teddy Lundsberg, Herning Golf Klub lige efter i -5. I category 2 var det Erik Kolmos, Odense Golfklub og Frederik Villads Jørgensen, Helsingør Golf Club der havde lagt sig i spidsen med 41 points. På finaledagen var specielt de første 3 huller i Trehøje vanskelige og det kostede nogle slag for spillerne. Generelt brugte spillerne flere slag i Trehøje, hvor de mange træer og lyngklædte bakker hurtigt kan koste nogle slag. Stillingen fra tirsdag holdt sig da turneringen var afsluttet og dermed vandt Simon Klaris med en score på -6 og Teddy Lundsberg havde en noget sværere dag på banen og måtte ”nøjes” med 79 netto. Det var dog nok til at holde 2. pladsen. I category 2 gik Erik Kolmos i 35 points og Frederik Jørgensen i 33 og således blev vinderen Erik Kolmos.

Bedste dame i hver række blev henholdsvis Mette Wegge Lynggaard, Trelleborg Golfklub i category 1 og Karen Nielsen, Nordvestjysk Golfklub i category 2. Bedste brutto score stod Casper Holst-Christensen, Frederikssund Golfklub for med 146 slag (+4).

Det var 2 gode dage i det midtjyske og mon ikke der er født en succes.

Se den fulde resultatliste her.

Vinder Category 1

Simon Wada Klaris

Runner up Category 1

Teddy Lundsberg

Vinder Category 2

Erik Kolmos

Herunder er der forskellige stemningsbilleder fra dagene i Herning og Trehøje.