Tirsdag den 28. og onsdag den 29. juni blev JBS Danish Paragolf Open for andet år i træk afholdt  i Herning Golf Klub og Trehøje Golfklub sammen Danish Paragolf Open. Turneringen blev afholdt i samarbejde med Dansk Golf Union og EDGA (European Disabled Golf Association, det europæiske forbund for handicappede golfspillere) samt Herning Kommune og PING og Royal.

Der var deltagelse af 20 golfere, hvoraf der var 2 italienske spillere og en australsk spiller, der benyttede lejligheden til at spille flere paragolfturneringer i Europa.

-  Vi havde gerne set deltagelse af flere landsholds- og udenlandske spillere, men kalenderen er tæt i år, så det kan være forklaringen på deltagerantallet, fortæller Bo West Møller, golfmanager i Herning Golf Klub.

Det er to meget forskellige baner med Trehøjes lyngklædte og bakkede skovbane og Hernings smukke parkbane, men begge baner udfordrer deltagerne.

De 2 dage bød på godt golfvejr, hvilket gjorde at humøret var højt hos spillerne, samt de mange hjælpere, der var med og guidede spillerne rundt på de 2 baner.

Spillerne var opdelt i 2 kategorier afhængigt af deres golfhandicap og gruppen under 18,5 dystede i slagspil mens gruppen over spillede stableford.

Efter tirsdagens runde i Trehøje havde Dennis Lenbroch, Brande lagt sig i spidsen i Category 1 med en score på +3 (netto), med Morten Ridder Johansen, Søllerød lige efter i +4. I category 2 var det Fabrizio Gardiol, Rubiera Golf Club, der havde lagt sig i spidsen med 34 points, fulgt af Erik Kolmos, Odense med 30 points. Det er specielt de første 3 huller i Trehøje, der volder problemer, men de mange træer og lyngklædte bakker koster også hurtigt nogle slag. I finalerunden i Herning lykkedes det Dennis Lenbroch at holde hjem i par og dermed total +3. Kampen om andenpladsen blev mere spændende, idet Teddy Lundsberg, Herning med +1 overtog 2. pladsen med +6. I category 2 gik William Krag, Lübker i 38 points og dermed overtog han 1. pladsen i 65 points foran Fabrizio Gardiol, der med 30 points kom ind i 64 points i alt.

Bedste dame i hver række blev Camilla Engelgreen, Århus. Bedste brutto score stod landsholdsspilleren Rasmus Løt, Lübker for med 165 slag.

En turnering, hvor deltagerne udtrykte stor tilfredshed med banerne og arrangementet, der bød på 2 gode dage med det sociale, som et ikke helt uvæsentligt element.

Herunder er der forskellige stemningsbilleder fra dagene i Herning og Trehøje.

(Foto: Carsten Bach)