Klubmesterskab 2019

Klubmesterskaberne skulle afvikles i weekenden den 7-8/9 og det startede også meget godt på trods af den megen regn, der var kommet i dagene op til. Det lykkedes at få gennemført den første runde, men da det fortsatte med at regne om formiddagen og over middag, var det ikke muligt at gennemføre 2. runde for herrer og damer lørdag, ligesom en banelukning gjorde, at søndagens runder måtte udsættes til søndag den 22/9.

Da flere havde lavet aftaler for denne weekend, blev det besluttet at seniordamerne afviklede deres runde allerede fredag. De resterende spillere i de øvrige rækker gennemførte deres søndagsrunde i et fantastisk efterårs (næsten helt sommerligt) vejr. Desværre gjorde denne flytning, at der var nogle, der ikke kunne deltage i anden runde, men sådan er det jo (som en kendt politiker har sagt det).

Vi forsøgte et nyt format med 4 spillerækker – damer, seniordamer, herrer og seniorherrer. Mestrene skulle stadigvæk kåres i op til 12 rækker afhængig af deltagerantallet. Tanken med det ny koncept var at lokke flere til at deltage, men det lykkedes desværre ikke. Der er kommet mange kommentarer til dette setup, og turneringsudvalget vil i forbindelse med evalueringen af mesterskaberne tage disse input med, når der skal fastlægges hvordan mesterskabrne skal forløbe fremover. Har du gode ideer, er du velkommen til at kontakte Bo eller Ole Ørum-Petersen med dine ideer. Især emnet ”hvordan får vi flere med?” ligger os meget på sinde.

Vi sender en stor tak til dem, der stillede op og var med til at skabe grundlag for at kåre de rette mestre.

Netto

I de fire spillerækker blev der kæmpet om en nettopræmie og den tilfaldt disse dygtige spillere.

Damer

Cathrine Orlof Risum - 147 slag

Seniordamer

Jane Platz Nettermann – 149 slag

Herrer

Jacob Hornshøj – 143 slag

Seniorherrer

Kim Stoltenberg Hansen – 137 slag

Brutto

I bruttorækkerne blev der også kæmpet hårdt og flere af placeringerne blev afgjort af de sidste 9 huller søndag, så der er blevet kæmpet på banen.

Seniordamer

Inge Rønnow Sander – 171 slag