Danish Paragolf Open

5. maj 2021

Trehøje og Herning går sammen om en paragolf turnering.

Herning Golf Klub og Trehøje Golfklub arrangerer en international turnering for Paragolfere den 29. og 30. juni.

Turneringen afvikles over to dage. Den 29. juni 2021 i Herning Golf Klub og den 30. juni 2021 i Trehøje Golfklub. Tilmelding sker på GolfBox. Vi forventer deltagelse fra Skandinavien og de Nordeuropæiske lande.

Læs og download indbydelsen med mulighed for tilmelding her.

Turneringen afvikles i regi af edga (European Disabled Golf Association), som er det Europæiske golforganisation for handicappede, svarende til EGA for ikke-handicappede.

Hvis du sidder og er i tvivl om dit handicap kvalificerer dig til at spille paragolf, så læs mere på DGU's hjemmeside eller download denne folder.

Edga-licensen er gratis og vil i hele 2021 give mulighed for gratis greenfee på golfbanerne i Hørsholm, Herning og Trehøje. Endvidere er licensen en betingelse for at stille op til DM.

Edga-licens kan søges på www.edgagolf.com. Det eneste der kræves, for at opnå en licens, er en lægeerklæring, som bekræfter spillerens handicap.

Spørgsmål om licensen kan rettes til handicapkonsulent Jesper Hviid, DGU, tlf.: 4015 7660 eller DGU frivillig paragolfer Peter Møller, tlf.: 3027 3443. Jesper og Peter svarer gerne på alle spørgsmål om Paragolf.

Registreringen som Paragolfer er gratis og foretages på Parasport Danmarks hjemmeside.

Spilleren modtager i løbet af sæsonen invitationer til en række turneringer i Danmark, hvor Paragolfere og Ikke-paragolfere spiller i samme turnering. I turneringerne spiller paragolferne under det regelsæt som R&A og USGA har vedtaget for handicappede. Reglerne findes på DGU’s hjemmeside.