Bravo Tours Masters 2023

I weekenden 29-30. juli har Herning Golf klub afholdt Bravo Tours Masters i samarbejde med Bravo Golf og Backtee.

Det var den 14. udgave af turneringen, der oprindeligt startede som en juniorturnering, men i dag har udviklet sig til en ranglisteturnering med deltagelse af både damer og herrer. I år havde turneringen deltagelse af den nykårede danske juniormester Dennis Thomsen, Great Northern og bronzevinderen Victor Thybo, Sønderjyllands Golfklub. Desuden deltog Noah Phan, der for nylig vandt Belgian International Amateur Championship i -24 – hele 15 slag foran nummer to.

Det har næsten udviklet sig til en tradition, at turneringen rammes af regn og torden, og i år var ingen undtagelse. Både lørdag og søndag var turneringen ramt af tordenafbrydelse i ca. 1 ½ time hver dag. Søndag havde vi af hensyn til vejrudsigten rykket starten frem til 7.30 med start fra både 1 og 10, men alligevel blev vi indhentet af tordenvejret, som var noget kraftigere end lørdag.

Inden tordenvejrs afbrydelsen søndag lykkedes det hele to spillere at lave hole in one. Først var det Christoffer Jensen fra Great Northern, der ramte det 139 meter lange hul 6 i første slag. Dernæst var det Helene Rolighed-Larsen, Viborg, der ramte hul 12 på 123 meter. De modtog begge den traditionelle flaske Whiskey fra Herning Golf Klub og et gavekort fra Bravo Tours på kr. 1000 til en rejse.

Hos damerne stod det hurtigt klart, at vinderen skulle findes blandt de tilmeldte Viborg spillere, idet 5 af finaledeltagerne var fra Viborg. Mathilde Modesti gik ind til finalerunden på førstepladsen og den holdt hun fast i hele dagen, selvom der gik lidt gummiarm i den på trods af bogey på hul 17 og dobbeltbogey på hul 18. Julie Resen startede dagen på andenpladsen og den position var aldrig i fare.

Damemester 2023

Klar til start

For andet år i træk var det en lokal spiller, Kristian Svinth Dideriksen, der med runder i 70, 73 og 72 (i alt -1)  tog den samlede sejr i herrerækken. Det lå længe til at Noah Phan, Stensballegaard, skulle løbe med sejren, men med dobbeltbogey, bogey på hullerne 16 og 17, gled han ned på en 3. plads. Da Kristian på de samme huller lavede birdies, skiftede stillingen. Victor Thybo kom stærkt søndag med en runde i 68 og det rakte til en 2. plads et slag efter Kristian.

Vinderen fik traditionen tro, udover et gavekort til en rejse også et wildcard til en afdeling af Ecco-touren, der kan benyttes i næste sæson.

Herremester

Opvarmning

Se alle resultaterne her.