Juniortræning 2024

Juniortræning er for alle medlemmer i Herning Golf Klub der er til og med 18 år.
Er du ny? Så er du velkommen til at prøve gratis, for at se om du kan blive bidt af golf!

Vi glæder os til sæson 2024!

Børnegolf - 4 til 9 år

Børnegolf er for de yngste og nyeste juniorer. I Herning Golf Klub kalder vi den gruppe for Bambier.

Bambitræning foregår om mandagen kl. 17-18 og alle er velkommen.
Træningen foretages af vores PGA træner Meik Aagaard sammen med frivillige forældre og ældre juniorer.

Vi larmer, leger, hygger, laver ballade og til tider spiller golf.
Børnegolf handler mere om leg og sjov, hvor golf er omdrejningspunktet med motorisk læring, end teknisk sving træning.
Se datoer for træning her.

(Første træning er mandag d. 8. april 2024)

Ungdomsgolf - 10 til 18 år

Rævetræning

Rævetræning er for de unge juniorer i alderen 10 til 13 år. I Herning Golf Klub kalder vi den gruppe for Ræve.

Rævetræning foregår om tirsdagen kl. 16:30-18 og alle er velkommen.
Træningen foretages af vores PGA træner Meik Aagaard sammen med frivillige forældre og ældre juniorer, der skal hjælpe nye juniorer.

Vi hygger, laver ballade men med meget mere golf indblandet.
Der udfordres med motorisk læring og vi påbegynder den tekniske sving træning, hvor der samtidig introduceres små konkurrencer og personlig-udvikling får mere opmærksomhed.
Se datoer for træning her.

(Første træning er tirsdag d. 2. april 2024)

Ulvetræning

Ulvetræning er for alle juniorer i alderen 14 til 18 år. I Herning Golf Klub kalder vi den gruppe for Ulve.

Ulvvetræning foregår om tirsdagen kl. 16:30-18 og alle er velkommen.
Træningen foretages af vores to PGA trænerere Meik Aagaard og Nicolas Bay Thomsen.

Ulvene træner den første time med Nicolas, og i den sidste time er begge trænere tilstede. Vi hygger, driller og udfordre - på alle tænkelige måder!
Der sættes højere fokus på den tekniske sving træning, personlige-udikling og vi træner efter at kunne spille bedre golf. Vi håber derudover at se en personlig-udvkling og ønsker at juniorgolf kan hjælpe juniorerne på vej ud i livet.
Se datoer for træning her.

(Første træning er d. 2. april 2024)

Torsdagsspil

Torsdagsspil er en ugentlig tur ud på den store bane med Rita og er hver torsdag kl. 16-18.
Til torsdagsspil bliver juniorerne sendt ud på den store bane og alle juniorer kan spille med - det kræver ikke banetilladelse!

Tilmelding på GolfBox under "klubturnering"

Vi skal bruge frivillig hjælp om torsdagen - kontakt Meik eller Rita hvis du ønsker at hjælpe!
(Det påkræves ikke at du kender eller spiller golf!)

Se datoer for træning og spil her.

Har du spørgsmål til vores træning?

Du er altid velkommen til at kontakte træneren Meik Aagaard.
shop@herninggolfklub.dk