Short game

Short game er en vigtig del af golfspillet og vi tilbyder gode muligheder for at træne denne del af spillet.

Indspilsgreen

Lige foran klubhuset og inden du kommer til 1. og 10. tee finder du en indspilsgreen med 3 huller.

Der er optimal, når du trænger til lidt opvarmning inden runden eller du blot trænger til at øve dig med et par slag.

Puttinggreen

Foran klubhuset finder du en 18 huls puttinggreen, hvor der er mulighed for at få indstillet putteren inden runden.

Du kan også bruge den til en større justering af puttningen eller måske få afgjort hvem der skal til baglommen i cafeen senere.

Hullerne flyttes flere gange om ugen, så de altid står skarpt.

Short game bane

Det er de færreste der tænker over det, men 50-75% af alle slag på en runde golf, bliver slået fra 0-100 meter.

For at øge fokus på dette, har klubben en permanent optegnet bane, hvor du dels kan træne alle de facetter der indgår i "det korte spil". Du bliver testet i, putting, chip, højt indspil, og bunkerslag, jo tættere du kommer på hullet, jo flere point får du.

Så har du 1.5 time til at træne, så tag en fuld runde eller vælg nogle elementer ud, som trænger til en opfriskning.

Scorekort, der også benyttes i forbindelse med DGU's shortgame turneringer, finder du i greenfeerummet, sammen med de andre scorekort.