Force Majour

4. juni 2020

Onsdag blev Herning Golfbane ramt af lyn og torden...

Onsdag d. 3.6.2020 blev Herning golfbane ramt af lyn og torden og så på en onsdag.

Det betød desværre at dele af den almindelige onsdagsmatch i onsdagsherrerne blev ramt.

Nogle nåede gennem alle 18 huller inden uvejret brød løs, mens andre enten ventede til det drev over eller helt opgav denne runde, hvis man da overhoved nåede at starte.

Vi fik derfor brug for vores netop vedtagne regel vedr. ekstreme vejrsituationer, som blev vedtaget ifm. seneste generalforsamling i oktober 2020, som lyder:

"Ved de almindelig onsdagsmatcher vil følgende matematiske regler danne baggrund for evt. gennemførelse af de almindelige runder og tildeling af præmier/årspoint:

Minimum 50% af sidste 3 års gennemsnit skal have gennemført runden, for at det udløser placeringspræmier for runden. (dvs. hvis der gennemsnitlig var 50 deltagere pr. runde i de seneste 3 hele år, vil der blive udløst præmier for runden hvis 25 gennemfører matcherne)

Minimum 80% af sidste 3 års gennemsnit skal have gennemført runden, for at det udløser årspoint. (dvs. hvis der gennemsnitlig var 50 deltagere pr. runde de seneste hele 3 år, vil der blive udløst årspoint for runden hvis 40 gennemfører matchen)

De spillere som evt. har gennemført runden inden Force Majour reglerne træder i kraft, vil alle blive hcp. reguleret, såfremt de er afleveret i onsdagsherrernes postkasse i omklædningsrummet."

Gennemsnittet de seneste 3 år er 60 deltagere pr. runde, hvilket danner præcedens for resten af sæsonnen i 2020.

Ifm. gårsdagens match har 42 afleveret scorekort.

Det betyder at runden gennemføres med udlevering af præmier, da det kræver min. 30 deltagere.

Der vil ikke blive uddelt årspoint, da det kræver 48 deltagere.

Alle afleverede scorekort vil blive hcp. regulereret efter gældende regler.

Vi håber ikke at vi skal tage denne Force Majour regel i anvendelse mere i år.

Vi har dog en bøn til alle vores medlemmer om at tage disse ekstreme vejrlig alvorligt og gå til nærmeste lynaflederhus, som er placeret flere steder på goldbanen, såfremt man ikke kan komme ind i klubhuset og ikke blot fortsætte spillet selvom lynene buldre omkring en.

Ingen i onsdagherrerne er usårlig - så tænk på det.

Såfremt ovenstående har medført spørgsmål, er I altid velkommen til at kontakte Michael på 20800030 eller michael.poulsen1@gmail.com for en uddybning.

Ellers glæd dig til vi snart udsender indbydelsen til onsdagsherrernes 50 års jubilæumsturnering, så sæt kryds i kalenderen d. 21. 8.2020

God grundlovsdag i morgen samt weekend.

Hilsen

Onsdagsherrerne