Nyheder 2021 sæson

3. april 2021

Læs her nogle af de nyheder der kommer til at ske i onsdagsherrerne, nu da COVID-19 sætter dagsordenen

COVID-19 har ikke sluppet sit greb i DK og selvom golfsæsonen står foran døren, vil der være forholdsregler, som du som spiller hele tiden skal tage højde for og som kan ændre sig fra gang til gang. (tjek derfor altid Herning Golfklubs hjemmeside eller DGU for updates)

Vi bestræber os for i onsdagsherrerne at overholde samtlige regler, mht. forsamlingsloft, forsamlingsforbude etc., hvilket allerede har betydning for først kommende turnering (opstartsmatch d. 7.4.21)

Den vil blive afviklet med start på hhv. forni og bagni (altså 2x9 huller) med hver sin præmie række. (præmier vil dog grundet Corona først bliver overrakt ifm. 1. månedsamtch, som kan afvikles i Golfcafeen)

Herning Golfbane er til i år lagt lidt om mht. hcp nøgler, så være opmærksom på det, når I er ude og spille.

Hcp reglerne er også ændret til denne sæson. Der har den konsekvens, at vi i onsdagsherrerne nu udelukkende benytter online scoreindtastninger fra medlemmerne selv.

Det sker ved at man tilmelder sig i Golfbox på normal vis, samt at man også tilmelder sig den pågældende turnering (senest tirsdag kl. 18:00). Dette er nødvendigt i dag, for at I selv kan indtaste jeres score, når vi kørere med flydende starter ifm. almindelige onsdagsmatcher. I vil blive bedt om at vælge jeres startid og for B-rækkens vedkommende, hvilket tee sted I ønsker at starte jeres runde fra - 54 eller 58)

Månedsmatcherne er mht. tilmelding identisk med tidligere år.

Der er på hjemmesiden mulighed for at studere retningslinjerne mere detaljeret herunder også hvordan I skal indtaste jeres score undervejs på runden.

I er natuligvis velkommen til at kontakte komiteen for en uddybning af disse nye regler - kontakt Michael Poulsen på 2080 0030 eller michael.poulsen1@gmail.com

Da Herreturen i år desværre ikke kan gennemføres i sin oprindelige form, arbejder komiteen på at lave en 1-dags turnering en fredag eller lørdag med spisning - men mere om det senere.

Ellers ønskes I alle en rigtig god golfsæson.

Komiteen