Åbningsturnering - så er vi igang

2. april 2019

Så kom vi i gang – skønt solskinsvejr – en strid vind fra øst - ret koldt – 59 gæve damer – og 9 hullers golf. Flere helt nye ”tirsdagspiger” mødte op – skønt.

Jarl fortællerJarl fortæller

Banen var faktisk helt ok efter årstiden, så det kunne vi, der ikke var særlig godt spillende, ikke bruge som undskyldning. De nye regler blev taget i brug og specielt det med ikke at skulle løfte flaget, er en dejlig forbedring.

Vi kom alle helskindet ind og var på plads i restauranten til velkomstsangen.

Velkomst ved den nye forkvinde – Inge Rønnow Sander.

Dejlig mad fra Karma og en masse dejlig snakken rundt omkring.

Derefter fortalte greenkeeper Jarl om deres arbejde, hvor især vores mosejord har drillet. De har skiftet næsten alt græsset ud til en type der bedre skulle kunne gro hos os. Vi håber at det virker.

Et lille hjertesuk fra ham, om at vi ”holder tilbage” for dem, når de arbejder på banen. Også selvom de fremadrettet vil arbejde med sikkerhedskasketter. Der er i hvert fald ingen tvivl om at Jarl og hans stab, gør alt for at gøre vores bane i så god stand som muligt.

Inge fortalte derefter lidt om året 2019 og specielt om det nye tiltag – 9 hullers tirsdagsgolf.

Aftenens præmier var skænket af Golfeksperten og nærmest flag vin af EDC Herning v. Niels Kofoed og Ib Schiermer.

Vinder A: Marie Damgaard, Helle Voetmann og Ulla Ø. Pedersen

Vinder B: Dorte Schiermer, Helle Schiermer og Pia Christensen.

Nærmest flaget: Marie Damgaard og Inge Rønnow.

Mest lige drive hul 5: Ulla Ø. P.

Nærmest flaget i 2 slag hul 7: Ulla Ø. P.

Længste drive hul 8: Mette Eg.