Klubmesterskab

18. august 2019

Nyt format for klubmesterskabet.

I et forsøg for at øge deltagerantallet til klubmesterskaberne og gøre det mere attraktivt at deltage, har der været nedsat et udvalg, som efterfølgende har besluttet at ændre lidt på afviklingen.

Spillepuljer

Der vil blive 4 grupper, som man stiller op i - Dame, Herre, Seniordame og Seniorherre. Inden for gruppen spiller man lørdag i handicaporden og søndag i placeringsorden.

Dame- og Herrepuljen er åben for alle uanset alder og man spiller 36 huller lørdag og 18 huller søndag (damer tee 54/ herrer tee 58) max. Hcp. 18

Seniordame- og Seniorherrepuljen er åben for alle i aldersgruppen 50 - 99 år og spiller 18 huller lørdag og 18 huller søndag (damer tee 50/ herrer tee 54) max. Hcp. 36

Startrækkefølgen i de 4 puljer er begge dage damer, herrer, seniordamer og seniorherrer.

Mesterrækker

Der kåres stadig mestre i de kendte 12 rækker (fordelt på køn og alder) efter følgende regelsæt.

• Bedste spiller i de Dame-/Herrepuljen uanset alder bliver klubmester.
  • Bedste spiller i de Dame-/Herrepuljen under 19 år bliver juniormester
  • Bedste spiller i de Dame-/Herrepuljen på 30 år eller derover bliver Midagemester.
  • Bedste spiller i Seniordame-/Seniorherrepuljen 50 – 99 år bliver Seniorklubmester.
  • Bedste spiller i Seniordame-/Seniorherrepuljen 60 – 99 år bliver Veteranklubmester.
  • Bedste spiller i Seniordame-/Seniorherrepuljen 70 – 99 år bliver Superveteranklubmester.

Man kan kun vinde mesterskabet i en række. Dvs. hvis den bedste spiller i damepuljen er en juniorspiller, bliver hun klubmester i damerækken og der bliver ingen damejuniormester og hvis den bedste spiller i Seniorherrepuljen er en veteran, bliver vedkommende Seniorklubmester og der bliver ingen Veteranklubmester.

Hvis en senior stiller op i Dame-/Herrepuljen kan vedkommende ikke blive mester i en række i Seniorpuljen.

Der vil være præmier til bedste nettoscore i de fire puljer.