60 års jubilæum

Klubbens 60 års fødseldag er blevet fejret i mere end en uge med en lang række af forskelligartede arrangementer.

Der har været afholdt en række turneringer af klubber i klubben og af klubben selv. Herunder den episke Jubilæums 60'er, hvor spillerne gik 60 huller den samme dag. Der har været reception og afholdt en af SPIR's legendariske putteturneringer mellem klubbens udvalg.

Det hele kulminerede den 8. juni med en flagturnering afsluttende med en klubfest i klubbens lokaler.

Flagturnering

En flagturnering er reelt en slagspilsturnering, hvor man spiller indtil, man ikke har flere slag (par + tildelte hcp-slag) at gøre godt med. Når man når dertil, stiller man sit medbragte flag og den der når længst frem på banen er vinder.

I anledning af de 60 år var banen blevet rated om, så den kun var en par 60 bane. Dvs. at alle spillere reelt fik taget 12 slag. Det betød også, at de enkelte huller var rated ned, så der ikke var nogle par 5 huller og en række par 4 huller var lavet om til par 3.

Det betød bl. a. at den eagle, som Christian Alstrup lavede på hul 14 👏, må kategoriseres som en birdie 😃 Generelt var det en sjov oplevelse at skulle forholde sig til nogle meget lange huller, set i forhold til par.

Desværre var vejret ikke med os, da det regnede (ind i mellem kraftigt) i stort sert hele den tid, som der blev spillet. Der var god brug for regntøj og paraply ☔ .

De første flag blev spottet på hul 14, og mange på både hul 15 og 16. De bedste kom frem til hul 17 og en enkelt helt frem til midt på fairway på hul 18.

Vinderne blev hyldet til aftenfesten, hvor de modtog deres velfortjente præmier.

Bent Mørup slog sig frem til fairway hul 18

Christian Alstrup - green hul 17
Maibritt Nielsen - hul 17
Jonna Nielsen - hul 17

Margit Byskov - hul 17
Ingelise Jensen - hul 17
Anne Østergaard Lauritsen - hul 17
Keld Smed - hul 17

Nærmest flaget

Conny Sørensen - 7,10m - hul 10
Christian Alstrup - 1,57m - hul 3
Mai-Britt Nielsen - 6,87m - hul 6

Shot of the day

Margit Buskov - 0,92m - hul 12

Jubilæumsfest

Efter dagens turnering var der arrangeret fest i klubbens lokaler, hvor der var lagt op til festmiddag og musik og dans.

Lokalerne var pyntet med lysinstallationer og flag på bordene, alt sammen med til at skabe en hyggelig og intim stemning.

Lis Frandsen bød velkommen på vegne af jubilæumsudvalget og fortalte lidt om alle de aktiviteter, som har været afholdt i den forgangne uge..

Maden var selvfølgelig leveret af Kuplen og den meget velttillavede menu bestod af en lækker forret bestående af Hvidløgsmarinerede tigerrejer og koldrøget laks på salatbund med pesto, aioli og rodfrugtscreme, med brød og smør.

Hovedretten bestod af Sødmælks kalveculotte, Kalkun cuvette med sprødt skind, Ovnbagte små kartofler, vendt i urter, Rødvinssauce, Jalapenos/Habanero sauce, Sæsonens salat samt Brød og smør

Desserten var Gäteau Marcel med hvid chokolade ganache og vaniljeis, serveredes med kaffe.

Vinen der passede til stod man selv for at tilsætte 😃

Kokkene klar til servering

Desserten serveres

Efter forreten rejste formanden sig for at holde tale. Det drejede sig om at Carsten Jensen blev udnævnt til klubbens kun 5. æresmedlem. for det arbejde han har udført i de snart 29 år han har været medlem.

Se motivationen her.

Carsten Bach taler til forsamlingen

Der lyttes

Carsten takker for den store ære det er at blive udnævnt til æresmedlem.

Efter spisningen kom Trolle og Co på banen. hvor de med 2 guitarer underholdt og sørgede for at dansegulvet var i brug hele aftenen.

Aftenen sluttede officielt af med at der blev serveret selvlavede hotdogs fra en til lejligheden indhyret pølsevogn.