I forbindelse med klubbens 40 års jubilæum i 2004, blev Børge Laustsen udnævnt som klubbens andet æresmedlem.

Børge Laustsen kunne i 2004 fejre sin 75-års fødselsdag og har været medlem af Herning Golf Klub siden 1970. Børge har altid været meget engageret i klubben og deltog konstruktivt og aktivt i klubarbejdet. Han har været medlem af klubbens bestyrelse og deltaget i mange af klubbens udvalg. Mange nybegyndere har lært de første golfregler og ikke mindst etiketteregler af Børge. Herudover havde Børge poster i husudvalget og fungerede også som en engageret matchleder i klubben.

Som formand for banekontrollen og selv aktiv banekontrollør gennem mange år, var Børge garant for at det gik ordentligt for sig på banen. Børge havde den opfattelse, at banekontrollen først og fremmest var der for at hjælpe medlemmerne, men samtidig skulle der lige holdes et vågent øje med, at gældende regler og retningslinjer blev overholdt. Observerede Børge en overtrædelse af eksempelvis etikettereglerne kunne man være forvisset om, at høre fra ham. Børge havde en meget bramfri måde at udtrykke sig på – og kunne indimellem opfattes som værende temmelig skrap, men man lærte hurtigt hans humor og lune at kende samt at han udførte sit ”job” for at hjælpe såvel medlemmer som greenfee-gæster.