2. september i Herning Golf Klub

I løbet af de sidste to år, er der blevet kæmpet om placeringerne på ranglisten, der jo er afgørende for hvem, der automatisk kvalificerer sig til at deltage i Rødder Cup'en, der afvikles i midten af september.

Derfor er denne 16. turnering vigtig, hvis man ligger lige på kanten af kvalifikationsgrænsen, og der blev kæmpet om pladserne. Nogle af de allerede kvalificerede havde valgt at stå over, så de kunne få den mest optimale forberedelse til de 2 store turneringsdage, der kommer den 15. og 16. september.

Årets spiller

Efter årets 8 turneringer skal årets spiller kåres. I år var der ikke så meget tvivl, da Mathias Nyborg Carl førte så overbevisende, at kan ikke kunne hentes.

1. Mathias Nyborg Carl 73 points.
2. Leif Voetmann 53 points.
3. Torben Lindholt Christensen 52 points.

Dagens turnering

Dagens turnering er ligesom de 7 andre i årets løb en selvstændig turnering, hvor der er poææææng 😎 på spil til de dygtige spillere, som blev uddelt af dagens turneringsledere - Jacob Merrild og Leif Voetmann.

Ranglisten efter dagens turnering og den afsluttende stilling, kan ses her (og downloades HER) og resultatlisten i Golfbox HER

1. pladsen: 🏆 sponsoreret af Ikast Automobiler: Jacob Merrild - 39 points.
2. pladsen: Torben Lindholdt Christensen - 37 points
3. pladsen: Hans Ole Carl - 37 points.

Flemming Søby Jensen fik ligeledes 37 point, men grundet reglen om de sidste 9, måtte han tage til takke med rosende omtale 🙁.

Champion

Jacob Merrild

Runner up

Torben Lindholdt Christensen

3. plads

Hans Ole Carl

Dagens putter

Rødvin sponsoreret af Golf cafeen.

Leif Voetmann - 29 puts.

Birdies

Rødvin sponsoreret af Golfcafeen

Hans Ole Carl - 2 birdies

Holdudtagelsen

Efter dagens turnering var den opdaterede rangliste grundlaget for de 2 kaptajners udtagelse af holdene, der mødes i weekenden 15. og  16 september, hvor det hele afsluttes med en stor fest for alle årets deltagere med påhæng.

The Herning Team

Kaptajnen for The Herning Team, Michael Reimers navngav de 10 spillere, der havde kvalificeret sig via ranglisten og udtog derefter de efterfølgende som reserver og wildcards.

The Village Team

Kaptajnen Cai Scheil var lidt mere konservativ, da han kun udtog de automatisk kvalificerede og udbad sig betænkningstid til de 2 reserver og de 2 wildcards til efter holdets møde hos Jacob tirsdag den 5. september, hvor taktikken  skal drøftes over en god grillpølse og noget koldt til ganen.

Stort tillykke til dagens vindere, de udtagne og årets deltagere samt ikke mindst en stor tak til Røddernes sponsorer.