Rødder Cup 2023

15-16. september

Rødder Cup er kulminationen på 2 års turneringer, hvor der kæmpes om at komme med til den sidste og afgørende weekend.

Der spilles 3 runder startende med Fourball fredag eftermiddag og fortsættes med Foursome lørdag formiddag. Singlerne afvikles til sidst lørdag og alle resultater indgår i den samlede stilling.

Fourball

Inden udveksling af holdopstilling mødes de to hold og andre interesserede Rødder til fælles frokost.

Selve holdopstillingen står de 2 kaptajner for, Cai Scheil, The Village Team og Michael Reimers, The Herning Team, og spillerne nævnes 2 og 2 i den rækkefølge, som de er opstillet og dermed får man også sat boldene op mod hinanden.

Om han havde en heldig hånd, eller han bare var dygtig, så lykkedes det for Michael at sætte sit hold sådan, at de kom sejrrigt ud af fredagens fourballs med en sejr på 5½  mod ½.

Lars Neigaard / Carsten Jensen
Niels Skovgaard / Jacob Merrild
Steven Westenholz / Johnny Steffensen
Mathias Nyborg Carl / Kenn Tang
Torben Lindholt / Kent Clemmensen
Simon Kirk / Christian Alstrup

Jes Byskov / Thais Birkbak
Flemming Søby Jensen / Carsten Mikkelsen
Frits Nielsen / Claus Gredal
Morten Husted / Leif Voetmann
Kim Lauridsen / Hans Ole Carl
Carl Chr. Zacho / Steen Milandt

Foursome

Lørdag morgen mødte holdene op til fælles morgenmad og en ny dag med nye holdopstillinger og frisk mod på dagens første runde.

Her klarede The Village Team sig en smule bedre end i fredagens runde, idet nederlaget kun blev på 4½ mod 1½.

Steven Westenholz / Johnny Steffensen
Niels Skovgaard / Jacob Merrild
Christian Alstrup / Steen Joost
Lars Neigaard / Carsten Jensen
Morten Nielsen / Mathias Nyborg Carl
Torben Lindholt Christensen / Kent Clemmensen

Thais Birkbak / Claus Gredal
Carl Chr. Zacho / Morten Husted
Steen Milandt / Flemming Søby Jensen
Kim Lauridsen / Leif Voetmann
Jes Byskov / Rene Park Bertelsen
Frits Nielsen / Benny Yde Hansen

Singler

Nede med 2 mod 10 skulle The Village Team virkerlig finde noget frem til de vigtige singler om eftermiddagen. Det er ikke umuligt, selvom det vil kræve et sensationelt comeback, men bolden er rund og man skal ikke give op før det sidste put er slået.

Efter frokost og udveksling af holdopstillinger blev kampen sat i gang og gik nd i sin afgørende fase. Der blev kæmpetbravt i alle matcher, men The Herning Team var de bedste og de løb med en sejr på 8 mod 4 og dermed var det hele afgjort. Helt sensationelt blev der ikke delt nogen matcher.

Carsten Jensen
Mathias Nyborg Carl