Generalforsamling

Seniordamer

Beretning 2023

Vi er 84 medlemmer i Herning Golfklubs seniordamer. I dag er vi 40 tilstede.

Vi får hvert år en del nye medlemmer i klubben. Det er mega dejligt også når de kommer og siger, at det er så hyggeligt, at starte med en sang, når vi har spillet golf og samles om det sociale i klubben.

Men vi siger også farvel til nogle, som af forskellige årsager ikke spiller med mere. Jeg har prøvet at kontakte dem og fået forskellige svar fra en del. Nogle holder pause enten pga. skader eller det kan være sygdom, nogle er flyttet fra byen. Nogle syntes også, det er for tidligt på dagen. Men det er nu sådan, det er. det kan vi ikke helt selv bestemme.

Vi har spillet 13 dameturneringer og 2 er blevet aflyst. 3 fællesturneringer med seniorherrerne. 35 spillere har vi været i snit pr. turnering. Åbningsturneringen blev udsat, da banen ikke var klar til somerrgreen. 1 fællesudflugt gik til Holmsland golfklub. Vores vandrepokal turnering druknede i første omgang i regn, så vi spillede terningespil. Den turnering blev udsat til senere. I år kan vi damer prale med, at vi vandt pokalen over herrerne med 325P imod 317P.

Jeg ved ikke helt, hvad der sker, men vi er ikke så mange, når vi spiller fællesturneringer mere, måske vi skal have en snak om det !!!. Jeg syntes, at vi må tænke på det sociale samvær, vi kan have sammen. Vi var i maj måned 31 damer, der er vendt tilbage til Hjarbæk golfklub/bane på vores 2 dages udflugt. I maj var vi også på besøg hos Aaskov Golfklub. Det er altid en god dag at være sammen med vores venskabsklub. Vi har spillet en turnering, hvor vi samlede ind til hospitalsklovnene. Anni og Kaja afleverede 2100,-kr til dem i Gødstrup. Der er sendt billeder ud på Facebook, hvor vi kan se, hvor glade de blev for pengene.

I år har vi vænnet os til at bruge Elektronisk score indtastning. Jeg har indtrykket af, at det fungerer fint. Vi skulle have prøvet indtastning med markør de sidste 2 turneringer, men de blev jo aflyst pga vand på banen.

Jeg syntes, vi har en rigtig flot golfbane, der bliver passet godt på den af vores dygtige greenkeepere. Skal vi ikke give dem et "klap". Vi har nydt rigtig mange timer der.

Vi skal også sige tak til vores sponsorer: Vogue, som er sponsor her i dag. Uggerhøj var sponsor for 6. te gang til vores pokalturnering. Desuden har vi haft: Møble`r i Sunds, Bravo Tours, Golfcafe`en, Park frisør, Østergades Apotek, Golfshoppen, Hedens Velvære, Light Partner og Cassøe.

Husk at støtte dem.

Vi kan vist godt sige med god samvittighed, at vi har opfyldt vores visioner og fortsætter i samme bane fremover.

Jeg vil gerne sige en stor tak til jer medlemmer, fordi i altid møder positive op, kommer med en god stemning og godt humør og støtter os i udvalget. 1000 tak for det. Kontingentet bliver det samme til næste år 100,-kr. Vi arbejder på udflugten til næste år og jeg kan fortælle, At Karen har reserveret Hjarbæk igen. Den 22 og 23. maj 2024. Sæt kryds i kalenderen der.

Så har jeg lige 3 gange HUSK

HUSK! Vi er på Facebook. I må gerne lægge notater/billeder/indlæg ind på den, hvis i har noget på hjerte. HUSK at melde jer til vinterturneringerne hos herrerne med start sidst i oktober.

HUSK altid, at tjekke info på turneringer, når i melder jer til, der kan jo ske ændringer.

Afslutning på beretningen

Tak for de mange spørgsmål. Det er dem, som giver en livlig debat. Det hører med til en generalforsamling.

Mange tak til Sonja for at holde god ro og orden under generalforsamlingen. Jeg vil ogsån takke mit udvalg for det kæmpe arbejde i har udført. I er altid klar på en livlig debat. I har været uundværlige. Anni, Jytte, Karen, Lis og Lone. Også i år sparer vi penge til blomster. Dejligt at i fortsætter i udvalget. Vi må desværre undvære Lis og Lone i år. Lis er i Frankrig og Lone er på højskole.

Tak for i år, det er gået alt for hurtigt og på gensyn i 2024.

/Mette