Afslutningsturnering 2023

Torsdag den 12. oktober, blev den sidste officielle match for Senior-herrer afviklet i rimeligt efterårsvejr.
63 medlemmer mødte op til golf og med god appetit. Cafeen havde lavet "gule ærter - flæsk og medister". Der blev taget godt fra fadet, og pølserne var hurtig væk. Der var ikke den store afsætning på snapsen, men der var god afsætning på de store kander øl der var med i arrangementet og flere blev tilkøbt.

Før spisningen startede bød Svend Åge velkommen, den omdelte sang fik vi først gang i på et senere tidspunkt, da sulten tilsyneladende kom før lysten til sang.

Derefter gik vi over til generalforsamlingen hvor Jørgen Q Andersen vanen tro blev valgt til dirigent. Han kunne godkende at generalforsamlingen var varslet i henhold til vedtægterne og derfor kunne afholdes i dag.

Svend Aage tog derefter ordet for at bede os rejse os og mindes følgende afdøde medlem af vores klub. De var som følger Svend Laugesen, Gunner Facius, Mogens Vesterager og Peder Hammerum Andersen alle medlemmer gennem mange år.
Svend Aage gik derefter videre med formandsberetningen:

Årsberetning fra senior herrerne:
Vi har været gennem et år med mange positive oplevelser.
Vi har i år oplevet en bane der har stået utrolig flot, en stor ros til greenkeeper staben for et stort arbejde.

Vi vil også rose de frivillige der er med til at gøre vores bane flot, her vil jeg nævne sølauge, stilauget, bunkerlauge samt alle der ellers arbejder frivillig i klubben stor tak til alle.
Det har været et år med netto afgang af medlemmer primært på grund af alle de restriktioner der har været, således at vi ved udgangen af vores turneringsår var 127 medlemmer og det er vores oplevelse at det tager tid at få alle på banen igen.
Senior afdelingen har haft turnering hver torsdag gennem hele sæsonen med tilslutning af mellem 55 og 70 spillere hver gang, hvilket er meget positiv.
Der har hen over sommeren været tre turer/udflugter.
I oktober turen til Estapona i Spanien med 40 golfspilere, i juni var vi sammen med seniordamerne på besøg i Holmsland Golfklub og i august var 20 seniorer 3 dage i Gut Apeldör Golfklub, alle med godt humør og spilleglæde.
Seniorerne Vestjysk turnering er som bekendt nedlagt, men man har i år prøvet med en enkelt turneringsdag i Lemvig Golfklub, hvor vi herfra deltog med 12 personer, alle havde en god oplevelse.
Der skal også lyde en tak til senior damerne for et godt samarbejde i det forgangne år
Vi har gennem hele sæsonen haft et godt samarbejde med såvel administration, cafeen som greenkeeperstaben hvilket vi ser frem til vil fortsætte fremover.
Vi ser frem til turneringsåret 2023/24 og glæder os til at se såvel gamle som nye ansigter i det kommende år.

Knud Pilgaard fik derefter ordet for at fremlægge regnskabet.

Der er en sund økonomi i foreningen, indestående er mindre en året i forvejen, men dette skyldes at der er indkøbt vin til præmier til det næste halve år. Der blev spurgt ind til hvad diverse dækkede over og det er bla. til de turneringer hvor der er gratis øl og pølser samt udgifter til fødselsdage og bårebuketter.

Der var ingen indkomme forslag fra medlemerne , men komiteen havde et forslag om hospitalsklovnene som går på at vi samme dag som damerne har deres turnering for hospitalsklovnene vil vi tage en ekstra greenfee på 50 kr. og donere til samme formål. Forslaget var iflg. Jørgen Q ikke underlagt en afstemning da dette kunne vedtages af komiteen alene. Komiteen havde dog valgt at orientere om dette på generalforsamlingen.

Derefter var der valg til komiteen og følgende blev genvalgt. Erik Witt Dinesen og Knud Pilgaard til komiteen samt Benny Yde Hansen som suppleant. Som revisor fortsætter Jens Thomsen.

Under evt. blev der talt om Gut Apeldör og om der var mulighed for flere pladser. der er booket 6 enkeltværelser og 7 dobbelte.

Henning Bohl rejste et spørgsmål om turneringen for hospitalsklovnene kunne være en fælles turnering med damerne, da de jo samme dag har deres turnering. Dette står lidt hen i det uvisse og kan evt. drøftes når vi har fællesmøde med damerne senere på året.

Svend Aage var nu kommet til et særligt punkt på dagsordnen, nemlig udnævnelsen af vores andet æresmedlem som er Jørgen Wichmann. Svend Aage ville gerne på seniorhererne og komiteen takke Jørgen for hans positive og utrolige velvilje til altid at være med til at skabe et godt sammenhold og miljø i klubben. Man går aldrig forgæves til Jørgen med en opgave stor som lille og vi kan vel alle være enige om at Jørgen altid er god for et stort smil og en god vittighed. Så stor tak til Jørgen for de mange år han har tilhørt komiteen, og de flotte præmieborde samt julepynt, som han har lovet at holde ved selv efter han ikke mere er i komiteen. Stor tak til Jørgen for de mange år.

Derefter blev der udbragt et trefoldigt leve for Jørgen

Jørgen tog derefter ordet og det var tydelig en overrasket og bevæget Jørgen der takkede for udnævnelsen og de pæne ord. Han vil gerne vedkende sig at det var lidt vemodig at forlade komiteen men syntes at det var tid til at give plads til nye kræfter. Han kunne tilføje at han havde haft nogle fantastiske år og oplevelser i sin tid i klubben og at han også fremover gerne står til rådighed ved specielle lejligheder. Før Jørgen takkede af ville han gerne overbringe en hilsen fra Carl som jo blev vores første æresmedlem, men som desværre var forhindret i at deltage i dag.

Jørgen syntes også at vi skulle udbringe et leve for klubben så det var alle mand op at stå igen.

JørgenWichmann blev seniorklubbens æresmedlem nummer 2

Bravo Tours repræsentant, Andreas uddelte gavechecken på kroner 5.000,-, som uddeles hvert år, og i år faldt loddet på Harry Pedersen. Der var også ekstra præmier a 2 flasker vin som gik til Svend Aage og John Danielsen.

Bravo tours gavekort på 5000kr gik i år til Harry Pedersen. Stort tillykke.

Dette var slut på den oficielle del af generalforsamlingen og der blev uddelt præmier for dagens match, for derefter at gå over til almen hygge blandt de deltagere der havde lyst til at blive lidt længere.

Hermed var det slut på en generalforsamling med en god stemning og god ro og orden.

keyboard_arrow_up