Turneringsbetingelser

Sådan spiller vi

Disse turneringsbetingelser er gældende for alle turneringer, der spilles med Solsikker, som ansvarlig arrangør, og i det omfang, der ikke er anført andre betingelser til den enkelte turnering.

Turneringsform

Turneringsprogrammet fastlægges af komiteen hvert år, når Herning Golf Klubs officielle turneringsprogram kendes og den offentliggøres på Herning Golf Klubs hjemmeside.

De 6 turneringer vil  som udgangspunkt blive afviklet på Herning Golf Klubs bane.

Det betyder, at datoerne fastlægges - og spilletiderne offentliggøres samtidig.

De enkelte turneringer afvikles som stableford-matcher i 2 rækker 50% i hver ud fra hcp for samtlige fremmødte.

Turneringsfee er 50 kr. pr. deltager, Præmierne i de 2 rækker er 200/100 kr.

Tilmelding til de enkelte turneringer foregår på Golfbox.

Solsikke Cup ranglisten

Ved hver af de årlige SOLSIKKE matcher spilles om point til de 2 ranglister - en for byen og en for landet - og det er jo en alvorlig sag.

Nedenstående point-system belønner den stabile spiller, der altid spiller i nærheden af sit handicap, men systemet levner også plads til, at man ikke er fuldstændig hægtet af, hvis man skulle gå glip af en match eller to.

StablefordRangliste
35+10
359
348
337
326
315
304
293
282
271

Ud over disse ranglistepoints afstemt efter stablefordpoints, gives også bonuspoint til de 6 bedst placerede i henholdsvis By-rækken og Land-rækken.

1. plads = 6 pt
2. plads = 5 pt
3. plads = 4 pt
4. plads = 3 pt
5. plads = 2 pt
6. plads = 1 pt

Ranglistepoints indspillet i ikke SOLSIKKE CUP finaleår, halveres og overføres til ranglisten det efterfølgendefølgende år.

Bedste putter(e) ved hver match bliver præmieret.

Hold inddeling

Der er 24 pladser til spillere fra Herning By (det blå område) og 24 pladser til spillere fra Omegnen (Land).

Folkeregisteradresse ved første match i Solsikke CUP er afgørende for, hvilket hold en spiller kan repræsentere ved Solsikke CUP`en. Dog kan en spiller ved adresseændring skifte hold.

Deltagerberettigelse

Man kan være med fra det år man fylder 25 år.

Spillerhandicap maximum 32. Spillere med højere handicap er velkomne, dog skal de spille til hcp. 32. Gæstespillere skal for at deltage spille til max. SPH 32

Gæstespillere kan, hvis en match ikke er fyldt op af Tourens egne medlemmer, tildeles wildcard til enkelte matcher. Gæstespillere registreres ikke på ranglisterne.

Ved flytning fra et Team til det andet, overføres evt. indspillede points til den nye rangliste og spilleren placeres på ranglisten på den plads de indspillede points berettiger til.

Tourkort

Alle Solsikke Cup spillere (2x14) er sikret Tour-kortet de efterfølgende 2 år.

Alle spillere placeret i top-20 på henholdsvis Herning By ranglisten og på Land ranglisten efter årets sidste match, får Tour-kortet 1 år.

De sidste pladser (op til max. 48) fordeles på Tour-skolen, hvis der er pladser at spille om

Tour-skolen afvikles hvert år i april i forbindelse med at SolsikkeTouren starter. Matchform og dato offentliggøres på hjemmesiden.

Sidst opdateret: 7. mar. 2023