Klubmestre 2023

Klubmesterskaberne 2023 blev en drabelig affære, hvor der både var omspil i en række, hole-in-one og en ny banerekord.

For en gangs skyld lykkedes det at afvikle turneringen begge dage uden afbrydelser på grund af vejret. I løbet af lørdagen kom der kun en brøkdel af den regn, som meteorologerne havde varslet. Søndag var vi heldige, at tordenvejret løb udenom Herning og mesterskabet var klar til præmieoverrækkelse lidt i halv tre søndag.

Ny banerekord og mesterskab

Klubmesteren i herrerækken er ualmindeligt godt spillende i tiden. I juni vandt han suværent Bravo Tours Masters, hvor han bl.a. vandt et wildcard til en Eccotour turnering. I august vekslede han wildcardet med en 12. plads i Esbjerg Open by FREJA og blev dermed bedste amatør blandt de profesionelle.

Denne succes havde han taget med til klubmesterskabet, hvor det blev til en suværen sejr med runder i 69, 67 og 64, hvor den sidste er ny banerekord. Undervejs lavede han 1 eagle, 17 birdies og kun 3 bogies. Et resultat vi ikke har set i klubben i nyere tid (eller nogensinde 😎)

Herrer

1. Kristian Svinth Dideriksen
  2. Nicki Rye Schou

Damer

1. Inge Rønnow-Sander
  2. Charlotte Hansen

Banerekord

Omspil og hole-in-one

I seniorherrerækken skulle der omspil til mellem Thomas Nick Hamann og Lars Facius Madsen. Lars førte efter første runde med 2 slag og frem til de sidste tre huller søndag, var Thomas stadig i front med 4 slag, men dem lykkedes det Lars at indhente med par på disse tre huller. Omspillet måtte ud i 2 huller inden Thomas trak det længde strå på hul 18.

Lars lavede desuden hole-in-one på hul 3, hvor han slog de 147m til flaget og bolden rullede i koppen for enden af flagstangen. Det blev behørigt fejret med whisky i klubhuset til alle, der var med til præmieoverrækkelsen. Desuden vandt Lars det gavekort, som Jørgen Munk og Golfpark Strelasund havde udlovet for hole-in-one i en klubturnering.

Det var iøvrigt hans fjerde af slagsen, så han er meget heldig (og også lidt dygtig 😊)

Senior herrer

1. Thomas Nick Hamann
  2. Lars Facius Madsen

Den heldige spiller m/gavekort til Strelasund Golfpark

Bedste netto runde

Som et nyt tiltag, i forsøget på at tiltrække flere deltagere, var der indlagt en præmie for den bedste nettoscore for en runde for henholdsvis herrer og damer. Den kunne således vindes, uanset hvilken række man deltod i, og om man havde spillet 2 eller 3 runder.

Det var ungdommen, der tog denne præmie med hjem, da Caroline Bergholt Hald i damerækken, gik sidste runde i netto 66 og hele turneringen i netto +1 og Jeppe Østergaard gik sidste runde i netto 64 og hele mesterskabet i netto -2.

Øvrige rækker

Midage herrer

1. Kasper Ørgard Nielsen
  2. Thais Birkbak

Veteran damer

1. Hanne Madsen
  2. Kirsten Sørensen

Veteran herrer

1. Flemming Søby Jensen
  2. Carsten Krogh Hansen

Superveteran herrer

1. Steen Milandt
  2. Niels Skovgaard

Det vidste du ikke

I Klubmesterskabet blev der lavet 2 eagles, 100 birdies, 629 pars, 641 bogeys og 444 dobbeltbogeys eller det der er værre.

Den laveste score på noget hul var 1 og den højeste 13.

De svæeste huller var hul 13 med en gns.score på 5,62, hul 2 - 6,32 og hul 18 18 - 5,30.
De nemmeste huller var hul 3 med en gens. score på 3,60, 12 - 3,60 og 7 - 4,66.

Der deltog i alt 47 spillere med et handicap mellem +3,6 og 32,8.

Tak til Lars Klode, Rita og Jørgen Munk for deres store hjælp ved afviklingen. Tror det kan give genvalg i 2023.

Se alle resultaterne her.