Ambassadørens opgaver

Klubben tilbyder en ambassadørordning, som er tiltænkt:

Nye spillere der er tilknyttet ”banetræningsgruppen”
Nye spillere der mangler spillepartnere
Nye spillere der endnu ikke har finde en ”klub i klubben”

Opgaver for Ambassadører.

Din opgave som Ambassadør er, at støtte udviklingen som golfspiller og hjælpe spilleren godt i gang med golf spillet og frem for alt blive en integreret del af Herning Golf Klub.

Dine opgaver er jo meget brede men kunne være:

1. at hjælpe begynderen til rette i klubben og sørge for de får trænet / spillet
  2. give råd og vejledning – svare på spørgsmål om klubben og golf spillet – skrevne og uskrevne regler – hjælpe med GolfBox, tilmelding, tidsbestilling – lære etikette regler – passe på banen – tage hensyn til andre spillere – holder tempo
  3. at komme ud og spille på banen
  4. kontakt til andre golfspillere og hjælpe med at finde en spille partner
  5. har løbende dialog med begynderen og opbygger en relation til spilleren
  6. hjælper spillerne med god overgang fra ny i klubben til fuldgyldigt medlem
  7. introducere begynderen til ”klubber i klubben”

Hvad vi ikke forventer af vores hjælpere?

Vi forventer ikke, at det er din opgave at lære begynderne noget om svingteknik og give individuel golfinstruktion på en begynderturnering.

Det er selvfølgelig ikke forbudt at hjælpe lidt til, hvis du ser nogle åbenlyse fejl, men det er ikke din primære opgave.

Vi forventer heller ikke, at du er regelekspert, men du bør kende de mest basale regler om dropperegler, strafområder osv.