Mentorens opgaver

Mentor-rollen

Hvad forventer vi af dig som Mentor?

Opgaven er at hjælpe begynderen rundt på banen, holde tempo og få afviklet runden på max. 2 1/4 time.

Emner en mentor / markør skal fokusere på:

Udstyr – blyant, scorekort, pitchfork, markeringsmærke og tællesnor.

Starten – udveksling af scorekort, præsentation af bold, startorden, stilhed på teestedet, ikke stå på teestedet udenfor tur. Introduktion til elektronisk scorekort.

Samarbejde – holder øje med medspillers bold, være med til at lede, udveksle resultater, korrekt oplysning om regler, (spørge om råd er OK i begyndermatcher men ellers ikke), samle bold op når slag er brugte.

Færdsel på banen – hensigtsmæssig anbringelse og kørsel med vogn (bag), hurtig frem til egen bold, være klar til at slå, ej kørsel på teesteder, ej kørsel for tæt på green.

Lukke igennem – lade bag fra kommende bolde spille igennem, eller spring et hul over, hvis man er faldet bagud.

Hensyn til banen – turf på fairway lægges på plads, nedslagsmærker rettes op, andre spilleres skader rettes, gå ikke på bare pletter uden græs.

På green – rigtig anbringelse af vogn, rigtig behandling af flagstang, ikke træde i puttelinjer, korrekt markering af bold, hurtig væk fra green, score føres på kort på næste teested.

Bunker – den rigtige vej ned i bunker, ikke grounder køllen – ej heller i tilbagesving, rigtigt ud af bunker igen, rigtig brug af riven, anbringelse af hele riven i bunker efter brug.

Scorekort – rigtig ført score, rigtig ført stableford-points, krydskontroller med markør samt underskrevet af spiller og markør, indsamling af scorekort til turneringsledelsen. Elektronisk scorekort.

2 timer – efter 2 timer afbrydes runden og holdet returnerer til klubhuset.

Ind i klubhuset – forklarer tidsbestilling, i samråd med udvalget få tilknyttet ambassadør for det videre forløb. Sikre at medlemmet benytter sig af træningstilbud. Løst og fast.