Turneringsbetingelser

Sådan spiller vi

Tirsdagsdamerne er en ”Klub i klubben”.

Formålet med Tirsdagsdamerne er, at kvinder på tværs af alder, profession og handicap spiller golf med hinanden i Herning Golf Klub, og samtidig er med til at skabe og styrke sociale kontakter.

Alle damer over 18 år og med max. HCP 54 er velkommen til at deltage i sæsonen, der løber fra april – oktober. Betingelse: At boldtempoet på banen skal følges.

Vi har det sjovt så kom og vær med.

Medlemsskab

Der findes 2 former for medlemskab

Tirsdagsdame klubben

Kr. 50,00 i indmeldelsesgebyr. Betales senest 01.05.24

Kr. 40,00 i Turneringsfee pr. gang

Tirsdagsdame klubben – Stjernespiller

Kr. 450,00 pr. år. Betales senest 01.05.24

Som Stjernespiller får du lov til at deltage i dysten om ”Årets bedste scorekort”

Betaling:

Medlemskab/indmeldelsesgebyr betales ved første spillede turnering eller senest d. 01.05.24

Alle betalinger til Tirsdagsdamerne og vores turneringer samt arrangementer betales via

MobilePay nr.: 86 04 29

Tirsagsdame turneringer

Der spilles efter turneringsprogram 2024

Almindelige tirsdagsturneringer – 18 hullers turnering

Spilleform:

Stableford i A-, B, og C-række. Sidste tirsdag i hver måned (undtagen i april) spiller A- og B-rækken Slagspil og C-rækken Stableford.

18 huller:

Der spilles i 3 lige store rækker.

Alle spiller fra Tee 50

Tilmelding:

På Golfbox: Fra tirsdag ugen før spilldagen kl. 24.00 til torsdag kl. 24.00 kan kun medlemmer af Tirsdagsdamerne booke starttiderne til den kommende tirsdag i tidsrummet 10.00-11.00 og 15.00-16.30.

Vejledning til online tilmelding til Tirsdagsdame turneringer

Betingelser:

Indtastning af score på Livescore via tilsendt kode senest kl. 21.00 på spilledagen. Scorekort skal efterfølgende afleveres i postkassen i damernes omklædningsrum.

Markøren skal være en Tirsdagsdame.

Ikke ”Stjernspillere” skal på spilledagen overføre kr. 40,00 til Turneringsfee til MobilPay nr.: 86 04 29

Der bliver reguleret handicap ved alle tirsdagsturneringer.

Vejledning til scoreindtastning step by step

Ved afbud efter tilmeldingsfristens udløb kontaktes Karen Enevoldsen på tlf. nr. 3049 1466. Ved udeblivelse uden afbud bliver man handicapregulreret.

Præmier:

Der er præmier ved alle tirsdagsturneringer.

Vinder man præmie ved en almindelig tirsdagsturnering, skal man være til stede ved efterfølgende månedsturnering for at modtage denne (eller aftale med en veninde om at modtage).

Årets spiller - Order of Merit

Der optjenes point til hver tirsdagsturnering og i Golfbox turneringer kan du følge med i din placering under Orders of Merit.

Den spiller som har optjent flest point i årets løb på de 10 bedste runder, bliver kåret som årets spiller til årsafslutningen.

Fordeling af point og vejledning til Order of Merit

Årets Birdie

I damernes omklædningsrum er opsat en Birdie tavle.

Når du har spillet dig til en Birdie på en tællende tirsdag, noterer du dit medlemsnummer, navn og dato under det relevante hul.

Den spiller som har lavet flest Birdies gennem hele sæsonen bliver kåret til Årets Birdie spiller til årsafslutningen.

Årets bedste scorekort

Alle Stjernespiller kan deltage i dysten om årets scorekort med scorer fra tællende tirsdage. Hvilket hul og i hvilken rækkefølge bestemmer du selv. Men når en score er noteret, kan det ikke ændres.

I damernes omklædningsrum er opsat et stort scorekort, hvorpå du notere navn + medlemsnummer samt antal slag på det enkelte hul. Markøren underskriver i feltet med navn og dato.

Resultatet offentliggøres til Årsafslutning lørdag d. 30.09.23.

Præmier til de to bedste brutto- og nettoscores.

Månedsturnering:

Første tirsdag i hver måned med efterfølgende spisning og præmieoverrækkelse.

Fælles start kl. 16.00.

Scorekort afhentes senest 15 minutter før start. Ved afhentning efter kl. 15.45 hænger scorekortene på opslagstavlen udenfor Turneringskontoret.

Scorekort indtastes via Scoreindtastning med markør og de fysiske kort afleveres af alle på bolden efterfølgende i Turneringskontoret senest kl. 20.30

20.55 Fællessang og spisning.

Tilmelding:

Senest kl. 16.00 lørdagen før turneringen på Golfbox

Betaling:

Betaling for forplejning til MobilePay 86 04 29 ved tilmelding på Golfbox til Turneringen.

Afbud efter tilmeldingsfristens udløb (uanset årsag) eller udeblivelse på dagen refunderes det indbetalte beløb ikke. Beløbet dækker maden i Caféen.

Ved afbud kontaktes Dorte Schiermer på tlf. nr. 2032 4834.

Disse turneringsbetingelser er gældende for alle turneringer, der spilles med Tirsdagsdamerne, som ansvarlig arrangør, og i det omfang, der ikke er anført andre betingelser til den enkelte turnering.

Sidst opdateret:  27.01.23
Ret til ændringer forbeholdes.