Torsdagsmatchen og Banetræning

Kaninmatcher bliver til BANETRÆNING og Markør bliver til Mentor – er det noget for dig?

Da vi i år ikke har et kaninudvalg, har vi prøvet at nytænke konceptet en smule, og skilt A og B rækken fra – så det vi kendte som C-rækken nu bliver til BANETRÆNINGs rækken.

Idéen bag Banetræning er, at det bliver Begynderudvalget som står for den række med god hjælp fra mentorer. Handicappet i denne række er 48-54, og alle bolde har en markør med. Turneringen spilles på tid, nemlig 2 timer, når tiden er gået, spiller man det hul færdig man er i gang med.

Banetræningen er gratis at være med, og vil være en blanding af nuværende golfspillere i hcp. 48-55 og nye spillere der kommer fra de respektive begynderhold. Tanken er, at vi går 4 bolde hvor den ene er mentor. Om man som mentor spiller med eller ej er helt op til en selv, men det er klart at fokus er at få trænet nogle rutiner på banen og at spiltempo kan opretholdes.

Både spillere og mentorer melder sig til Banetræning på GolfBox, med deadline tirsdag kl. 12.00.

Der er udarbejdet en lille huskeseddel til Mentorerne, så man kan se hvilke emner det er vigtigt at fokusere på.

Kunne du tænke dig at være Ambassadør eller Best Buddy?
I et forsøg på at fastholde nye medlemmer i klubben, hvad enten de kommer som nybegyndere eller som udefrakommende golfspillere, vil vi gerne kunne tilbyde at man får tilknyttet en Ambassadør eller ”bedste ven”.

En Ambassadør, er en der tager hånd om andre golfere og gør det udenfor de normale rammer. En Ambassadør spiller, hjælper og hygger. Der er ingen færdig manual til rollen, men der er udarbejdet lidt retningslinjer som man kan skule til.

Den store forskel på en Mentor og en Ambassadør er, at hvor Mentoren "arbejder" torsdag aften til Banetræning, mens Ambassadøren arbejder mere selvstændigt og selv aftaler med spillerne hvornår man skal mødes. Der er selvfølgelig ikke noget i vejen for at man kan være både og 😊